12 april 2010

Bakning.


Igår var Alva sugen på att baka.
Kvällen innan hade vi fått kladdkaka hemma hos farmor som fyllde år.
Alva undrade om jag kunde baka kladdkaka?
Jo, det kan jag sa jag men vi ska nog inte äta det två dagar i rad.
Hmmm.........tänkte hon, kan vi baka "Tigerkaka" då?
Njae, svarade jag, vi har ju inga ägg hemma men om vi åker och handlar så kan vi det.
Så vi åkte till affären.

Men där träffade vi mormor och morfar som skulle komma hem och hälsa på oss så den eftermiddagen blev det inget sockerkaks-bak.
Kände mig lite tvingad att baka idag så jag gjorde som de gör på Alvas dagis när de får baka sockerkaka.

Jag förberedda alla ingredienser (utom smöret och mjölken) och sen bakade både Alva och Anton.
Testade den fina ros-formen men den behövde visst en dubbel sats smet för att fyllas och det hade ju inte vi så jag kan tyvärr inte visa det färdiga resultatet då det inte gör sig på bild.
Nästa inlägg ska jag minsann visa upp något som jag har sytt!
Så håll ut!


1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Det är kul att baka med barnen, men det kan ta på krafterna!/Åsa