05 november 2009

Två par Mjukisbyxor.

Jag börjar med paret som skulle passa den bruna moln-Hoodien som blev en klänning.Nu måste jag sy en tröja som passar till, jag verkar ha fastnat för att sy hela set och inte bara en byxa eller en tröja. Byxan har storlek 74.

Jag måste nog köpa mer brunt velour tyg för jag tycker det är så mysigt.Jag skulle till och med kunna tänka mig att äga ett par egna sånna här mjukisbyxor, det skulle säkert se helt lustigt ut men jag tror inte att barnen och hunden skulle bry sig så mycket.

Jag sydde även ett par mörkblå mjukisbyxor till Anton. Nu behöver de ju en hel drös med mjuka byxor som är sköna att ha under overaller och otäcka regnkläder.
De blev lite ljusa på bilden men de är sydda i ett marinblått sweatshirt-tyg och ja, tröjan är också nästan färdigsydd. Visas snart om jag hinner sy något i helgen, det är nämligen så att vi ska arrangera en fest på barnens dagis nu till helgen och det är en del saker att ordna så det lär ju antagligen ta upp hela helgen mer eller mindre.

Inga kommentarer: