04 november 2009

Luv-klänning

Det här blev en helt ny slags modell.
En slags klänning med en liten strut-luva.

Det började med att jag skulle göra en vanligt hoodie, som jag har gjort förut.
Sen blev mudden lite för bred, jag vet inter riktigt hur jag tänkte där faktiskt, men dessutom så funkade inte kantningen av den vanliga luvan.

Den var ju tänkt att bli i brun velour med moln inuti. Men efter några försök där jag sprättat upp och gjort om så hamnade den i papperskorgen. Den bruna velouren var nu slut så jag visste inte hur jag skulle göra.

Tänkte bara kanta tröjan utan luva men jag tycker det är så mysigt med luva så då kom jag på att jag ville ha en som var lite spetsig. Så nu blev det en slags luv-klänning med en liten strut-luva.

Jag hade ju också sytt ett par matchande mjukisbyxor men tänkte att det inte blir särskilt lyckat tillsammans med en klänning så jag hittade ett mönsterleggins istället.

De var väldigt lätta att sy så det var kul. Det stod även att de var blöjanpassade.

Det hela blev ett gulligt set med klänning och leggins i storlek : 74.
Tyvärr har jag ingen test-modell att pröva på men det skulle vara väldigt kul att se om det funkar.

Någon som har en liten tjej med storlek: 74? ;)

7 kommentarer:

FrökenC sa...

Äsch... jättefina!!! Tyvärr drar min lilla donna 80/86...

Fangoria sa...

Vilket supersött set!

Pernilla sa...

Nä min tjej är alldeles förstor;) Jätte fint set!!

BubbleLeeloo sa...

Det blev ju jättefint! Kram

BubbleLeeloo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Du är så himla duktig!! Älskar verkligen allt du gör =) *KRAMAR*

Ahlard sa...

Så grymt!!! Tyvärr har jag storlek 164;) Verkligen underbart! Tänk att fel kan bli så rätt:) /Johanna