02 november 2009

Halloweenpumpa.

Idag är jag hemma med barnen eftersom lillkillen är sjuk, så idag blir det inget pysslande utan jag försöker underhålla barnen istället.

Tänkte visa hur pumpan blev.

Med tanke på att jag gjorde den på fri hand så blev jag rätt nöjd faktiskt


Jag tycker det är bra om pumpan inte blir för läskig eftersom jag är rätt mörkrädd av mig.
Så här glad-läskig ser den ut sent på kvällen när man har tänt ljuset inuti. Mysigt!

Jag rostade även pumpakärnorna och de blev väl godkända men inte supergoda.

Ikväll blir det dessutom pumpasoppa. Det ska bli spännande.
Jag har ätit det en gång förut och det var supergott trots att jag tyckte att det verkade lite läskigt. Men det är ju ännu läskigare när man ska laga en egen.

Den här veckan blir det kanske inte så mycket sytt.
Jag hade klippt ut en hel hög med delar som jag skulle sy ihop. Det var två tröjor, två byxor och tre kjolar. Men tyvärr så gick det inte så bra som jag hade tänkt.
Kantningen av luvorna till tröjorna strulade (vilket det aldrig har gjort förut) så jag kände att det mest blev jobbigt! Eller så kanske det beror på att jag är så trött av mig just nu.


Nåja, nu ska det bli andra bullar!

2 kommentarer:

BubbleLeeloo sa...

Vad fin pumpan blev! Hoppas soppan smakar bra! Kram

MinaMirakel sa...

Pumpan blev ju kanon, men pumpa soppa det låter läskigt!
Kul att hitta hit./Åsa