09 september 2009

Snuvad.

Härom dagen så var jag inne på min favoritsida "Blocket" och kikade runt lite. Inte för att jag ville ha något speciellt utan bara för att fördriva lite tid.

Där har jag sparat några favoritsökningar och när jag tittade runt på dessa så dök denna möbel upp.

Ett härligt toalettbord. Specialimporterat från Frankrike.

Jag tittade på det och tänkte att det var fint men jag har absolut ingen plats för det. Skulle ha passat perfekt i våran sommarstuga (som vi inte har). Men sen tänkte jag att nej, det är för fint för att bara låta bli så jag hörde mig för men det var så klart redan tjingat! Priset var endast 500 kr vilket kändes billigt tycker jag. Så nu har jag gått omkring och känt mig snuvad i några dagar.

Nu till något helt annat. När jag kom hem från träningen för ett tag sedan (jo,innebandy säsongen har dragit igång igen) så skulle jag göra iordning en knäcke macka till mig.

Tog först lite smör och sen en skiva ost. Rätt var det var så slank osthyveln iväg och hyvlade av ca 1*0,5 cm stor (?) skinbit från tummen. Det var så äckligt. Den hängde liksom kvar på osthyveln och såg ut lite som ost förutom att man kunde se att det var några små hårstrån på den. Bläää........

Det har hänt mig förut att jag har hyvlat av mig en bit av knogen på tummen men nu var det mellan knogen och knotan som sitter nedanför. Konstigt, för där är det ju inget som sticker upp.

Nu svider det som bara den. Stackars mig........................

Inga kommentarer: