08 september 2009

Feber - paus.


Lill-killen har varit sjuk (eller är fortfarande) med hög feber och snor. Som tur är verkar det i alla fall inte vara svininfluensan.
Men jag har jobbat och vabbat om vartannat, Matte och jag har delat lite på dagarna så att vi båda har fått lite gjort på jobbet i alla fall.

Anton har självklart varit rätt så gnällig och haft hög feber men det lustiga med små barn är ju att direkt man har gett dem en liten Alvedon så blir de pigga och far runt som små raketer.

Det som har varit mest jobbigt är att nätterna har varit stökiga. Imorse vaknade han klockan fem och var arg och pratade om en boll. Jag vet inte vad han menade, kanske hade han drömt.Men nu är han i alla fall ganska frisk så imorgon blir det dagis igen.

I övrigt så har jag spelat innebandy, varit på kräftskiva och sedan håller jag på med en beställning på en stor Tilda kanin. Det är kul!
Var längesen jag sydde Tilda-figurer så nu är man sugen igen. Vi får se om jag passar på att sy någon mer när man ändå är igång.
Sedan har jag några till möbler på gång som jag ska fixa till men måste bara hitta tid till det. I helgen ska jag nämligen på en liten utflykt!

Inga kommentarer: