28 augusti 2009

Min första "Hoodie"!


Nu har jag sytt min allra första "Hoodie" och blev bara helt överförtjust!
Jag skulle ju först öva upp mig lite när jag sydde de andra tröjorna men har hela tiden suktat efter en luvtröja. Problemet var bara hur jag skulle sy den. Med dragkedja var det tänkt men det är ju lite extra klurigt.
Hmmm..........funderade.............såg på en blogg att någon hade satt dit tryck-knappar högst upp, ja det kan man ju göra.....................

Det hela löste sig när jag bläddrade i en av mina "Ottobre"-tidningar, där hittade jag detta mönster. Passar ju perfekt tänkte jag! Mönstret har luva och inga krångligheter.

I detta mönstret syr man öppningen i huvan lite omlott och det blev riktigt bra

Har hela tiden sett framför mig att jag ska test-sy i den härliga rosa velouren och att luvan ska vara fodrad med det rosa molntyget, sen visste jag inte så mycket mer.

Kom på att det vore ju en härlig matchning om jag kunde ha molntyget även som avslut vid ärmarna, det funkade perfekt.

Sedan hade jag problem när jag skulle sy upp kanten på tröjan nertill. Har ju bråkat lite med min tvillingnål så jag hade ingen lust att ge mig på den igen (nu har jag skaffat mig en ny tvillingnål) men jag kom på att det vore snyggt med en moln-kant nertill om det funkar?

Testade det och vad tycker ni, visst funkar det?

Jag är oförskämt nöjd med denna, har dock ingen att testa den på ännu eftersom den är i storlek 62, men jag tänker sy en till Alva och är himla sugen på att skaffa mig en sådan själv och om jag hade haft ett bra mönster i min storlek så hade jag inte tvekat.

6 kommentarer:

Pernilla sa...

Oj den blev helt underbar tycker jag och vilken fin färg på velouer! Jätte snyggt med moln till =)
Som en godis påse!!!!

Inger sa...

Wow, så söööt. Blev ju toppenfin.
Och hur läckert som helst med molntyget, både i huvan o som kanter.

Grattis den är supersöt!
En prinsessbakelse!

Inger

BubbleLeeloo sa...

Den är helt underbar! Så mysig och så härliga färger och kombinationen är hur bra som helst. Du är så duktig! Kram Anneli

Doris_Assar sa...

WOW!!!! Tittade in här för att svara dig ang. bandkantningen på min hoodie, och så ser man detta!?!?! Galet snygg!!! Gillar verkligen halsringningen!! Vilket Ottobrenummer är det? :-) ;-)

Doris_Assar sa...

Ja, justja, ang tvillingnål, jag har tillfälligt lagt dem på hyllan. Jag har sönder dem hela tiden :-( Är väl för klumpig eller nåt, gasar innan jag testat att nålen inte går ner i godset.. Men jag tycker det blir lika bra utan faktiskt!! :-)

Kristina sa...

Men gud vad fin. Du har verkligen öga för vad som är snyggt. Molnmönstret på kanterna var så snyggt. Ärligt talat, den där hoddien skulle nog många vilja ha om du sydde och sålde.

Skulle jag kunna få använda mig av en av dina bilder på hoddien och ha med på min blogg och visa upp??

Jo det är helt sant att jag glömde bort vad Milo hette. Dagen därpå höll jag också på att glömma honom på Miltons dagis. Jag tycker inte själv att jag är så speciellt stressad men jag kanske är det ändå utan att jag märker det. Nu måste jag sluta skriva för Milton vill se på sin favorit dvd Brum på datorn.