29 augusti 2009

Min första baby-overall.


Det blir visst lite mycket "min första" här just nu men eftersom jag är ganska ny på att sy och vill pröva att sy lite olika saker så blir det lätt så.
Här kommer i alla fall min allra första lilla baby-overall, den är i storlek 50 och sytt i den härliga mjuka tyget som Johanna Ahlard har designat.

Här är baksidan på overallen där man kan se lite andra delar av det fina motivet. Själv är jag ju lite svag för de söta sköldpaddorna.

Enligt mönsterbeskrivningen skulle man fästa smala bomullsband i sidan där man skulle stänga igen overallen. Jag letade och letade och letade men hittade bara dessa som var dubbelt så breda som de man egentligen skulle ha men de jag hittade var i alla fall i exakt samma turkosa färg som tyget. Alltid något. Jag tar gärna emot tips om någon vet vart man kan hitta bomullsband som är 6 mm breda?


En tuff katt med papegoja syns på ena ärmen. Hela overallen är kantad med brun resårmudd.
Idag så jobbar jag hela dagen och sedan direkt hem till mamsen och papsen där vi ska ha lite kräftskiva. Så denna helgen blir det nog inget pysslande tyvärr, men på måndag är jag ledig!

4 kommentarer:

Ahlard sa...

Men gud vad fin. Du har verkligen tänkt när du satt ihop den. Jag undrar om det är ok om jag sparar ner bilderna (för eget bruk). Tycker bara att det var så fint! Och vill visa mina vänner:)

Kram/ Johanna

kristina sa...

Vad gött att få vara ledig på måndagar. Hoppas att du hinner med lite av det du tycker är kul då. Killarna har 68 och 104 i storlek. De hälsar att de gärna ställer upp som testmodeller :) Det går framåt med garaget. Magnus och pappa slet som djur i helgen och snart blir det armering och ljutning och sedan tror jag att plattan är klar. Overallen du sytt var så fin. Det där med att lägga ut lite grejer på en annan blogg låter ju som en jättebra ide. Nej nu ser jag i kors, bäst att lägga sig.

Kram/Kristina

Pernilla sa...

Jätte söt =)

Sanna sa...

Vad duktig du är på att sy, jag är mäkta imponerad skall du vet! =)

Kraaaam
sanna