01 september 2009

Sago-hylla.


Den här fina, bruna hyllan köpte jag på en loppis i Storfors i somras. Jag hade ingen riktig idé om vad jag skulle ha den till men kände att en hylla kan ju alltid vara bra att ha.


Den blev slipad och vitmålad och passar perfekt som förvaring av sagoböcker i Alvas lilla sovhörna.


Jag har varit så sugen på att pröva att texta lite på möbler men inte riktigt vetat hur jag ska göra. Nu har jag testat och blev hyffsat nöjd med resultatet.


Jag har oftast sett fransk text på möbler men tyckte att det kanske är krångligt att skriva "Godnatt sagor " på franska så det fick helt enkelt bli på engelska istället.

Imorgon tänkte jag att jag skulle visa några av mina favoritsagor ifrån hyllan.

3 kommentarer:

BubbleLeeloo sa...

Hej! Ja den blev ju jättebra som sagohylla med stöden på sidorna. Vad snyggt med texten! Kram/ Anneli

Sanna sa...

Oj oj den hyllan blev superfin! Förstår att du blev nöjd =)
Mmm lampan ger ett superläckert sken oxå, men som sagt så har man ju inte plats att spara allt så nu får den flytta.. Skall leta mer i mina gömmer och lägga ut, behöver få pengar till restskatten och snart är det ju jul igen och med egna barn, massa syskonbarn, mfl så blir det lite julklappar =) hihi..
Ha en fortsatt fin vecka!
Kraaaam
Sanna

Himlarum sa...

Hej Tanja!

Så mycket fint du visar! Jag ser att du också gillar att måla texter! Kul!!!

Du är så varmt välkommen om du har vägarna förbi!

Kramar
Ann-Helen