03 juli 2009

Blommig solhatt i repris.



Nu har det ju blivit lite mycket prat om dagis här i bloggen. Men jag måste göra ett inlägg till då en av fröknarna frågade mig om jag hade lust att sy en solhatt till hennes dotter. Hon hade sett solhatten som Alva hade på sig och tyckte att den var så fin, men hon ville att jag skulle byta plats på yttertyg/fodertyg.
Hon har försökt att få hennes dotter att ha keps men dottern frågade då om hon ville att hon skulle bli retad i skolan, ja då kunde hon ta på sig keps! Ha,ha.........barn är ju för roliga.
Därför beställde hon nu en solhatt istället! Jag hoppas att hon kommer vilja ha på sig denna, åtminstonde när de är i deras sommarstuga på Gotland. Där lär hon ju inte bli retad i alla fall.
Hoppas att den kommer till användning!

Inga kommentarer: