10 november 2008

Syfestivalen och farsdag.

Nu när det är måndag och jag tänkte sammanfatta helgen tänkte jag först skriva att jag är både nöjd och lite missnöjd. Men nu när jag tänker efter så är jag faktiskt bara nöjd!

Det som kanske drog ner betyget lite var nog egentligen att jag var så trött igår och så väldigt pysselsugen, det går inte riktigt ihop.

I lördags lämnade jag bägge barnen hemma med sambon och tog med mig syrran och mamma och åkte till Syfestivalen. Det var riktigt roligt ävan om jag trodde att det skulle finnas lite mer tyger. Visst det var inte direkt brist på tyg men det var mest tyg till quiltning. De tygerna är superfina men aningen dyra eftersom man bara köper småbitar. Men tro inte att jag kom hem tomhänt för det!

Mitt första inköp gjorde jag hos Kameleont Design där jag hade svårt att välja vilken färg jag skulle köpa. Tyckte egentligen bäst om den cerise-röd randiga velouren men det blev istället en färg till Anton, jag har ju inte sytt något till honom ännu.

Sedan hittade till Neo Nobelles monter där jag köpte de här härliga velourerna. Har tänkt köpa den ceriserosa länge för att sy en sweatshirtjacka till Alva och nu kunde jag inte låta bli.

Om jag hade haft pengar i massor hade jag köpt ännu mer där men man kan ju beställa på nätet med. Dessutom vet jag ju inte om jag överhuvudtaget kan sy i mjukt tyg. Håller ju på att spara till en overlock-maskin men får hålla till godo med min vanliga så länge.

Hittade även till E-slöjds monter och de har ju så himla fin trikå! Fanns så mycket fint där men tyvärr var min plånbok så gott som länsad så det blev bara lite grann. Ångrar mig lite nu,skulle ha köpt mer men man kan ju beställa av dem med!

Har inte lyckats fota tygerna ännu men jag tänkte lägga in någon bild på dem sen.

I söndags var det ju fars dag! Vi hade Anton och Alvas kusiner på övernattningsbesök, vilket var super trevligt. Tyvärr stannade dem inte så länge.I alla fall så glömde jag först bort att det var fars dag men när jag kom på det rotade jag runt i skafferiet och hittade en kak-mix! Var superlänge sen jag testade en sådan, gillar ju att baka själv istället. Men nu fick den rädda dagen.
Blev inte världens vackraste och kanske inte världens godaste kaka heller men det var ialla fall nånting. Vi får bättra oss till nästa år helt enkelt!

Inga kommentarer: