23 november 2008

Kanintröja

Eftersom jag fick mersmak efter att ha sytt Antons mjuka tröja var jag tvungen att ta fram det här fina kanintyget som jag köpt hos Jnydesign för ett bra tag sen.
Klippte till en tröja till Alva och den gick väldigt smidigt och rätt snabbt att sy. Det som tog tid var att jag inte visste hur jag skulle avsluta nertill och ärmarna. Enligt mönstret skulle man bara sy med en elastisk söm. Skulle bli jättefint om man nu hade en overlock maskin men tyckte inte att det blev så snyggt med min söm som jag har på min lilla symaskin. Men nu får det vara så eftersom det är mitt första försök. Nästa gång ska jag nog fålla upp de istället.

Har också sytt två mössor och håller på med ett par byxor och en tröja till. Men just nu är det ju så mycket med allt som ska göras så att sy och fota är inte så prioriterat.

Dessutom har jag spelat innebandy hela fem gånger denna veckan. Herregud! Konstigt att man känner sig lite sliten. Dessvärre har jag fått tillbaka min gamla "skada" nämligen sk. hälsporre.
Ni som vet vad det är kan ju tänka er hur det är att spela en innebandymatch i 60 minuter med det och ni som inte vet -Grattis säger jag till er! Var glada för det!

Inga kommentarer: