24 november 2008

Adventsljusstake


Den här fina adventsljusstaken såg jag redan förra året på Coop. Hur jag än letade så hittade jag endast röda eller träfärgade men jag ville ju ha en VIT!
Fick ge upp detta men i år skulle jag ju bara ha dem. Hittade dem bla på Alvas Hus men beställde slutligen från en annan postorderfirma och var ute i väldigt god tid. Började just undra vart de hade tagit vägen eller om jag kanske tom hade glömt att beställa dem. Konstigt.
Men nej då, förra veckan dök de upp och jag vart ju superglad för när jag packade upp den ena och ställde i köksfönstret så kände jag att de blir perfekta där. Som tur var packade jag upp den andra och insåg att det inte kommer bli lika fint eftersom det var..........................RÖD!'
Jag brukar aldrig ringa och vara sur men gissa om jag var det nu. Efter 7½ veckas väntan och det dessutom bara var en vecka kvar till första advent tycker jag ju att de kunde ha tagit sig 5 sekunder extra tid och tittat på förpackningen när de packade min order. Ringde till en sur tant men vad hjälpte det, alla ljusstakar var ju totalt slut. Även hos Alvas Hus var de ju slut.
Sen åkte jag och min kära mamma till Plantagen och där hittade jag ju ett par likadan och tjänade dessutom etthundra kronor. Så nu känns det lite bättre.
Så idag har jag lyckats putsa åtta fönster (har bara tio kvar) och ställde genast upp dem. Blev så fint. Speciellt eftersom vi under de sex år som vi har bott här inte haft någon bra adventsbelysning i köksfönstret.
De härliga änglarna från Sia får också va med på en bild. Alva har fått leka med de små, det sysn om man kollar på deras "frisyrer"! Ha,ha.................

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att du fick tag i vita till slut. Så himla typiskt att du fick en röd. Sånt där kan man bli tokig på. Sånt händer mig typ varje gång jag ska beställa något. Antingen är det fel färg eller så är varan trasig eller i fel storlek. Det där med foton på bloggen är något jag helst undviker men jag tycker själv att det är så kul att se foton på de som skriver de bloggar jag läser så ibland bjuder jag till lite. Men då blir det oftast något gammalt foto där jag ser lite yngre och smalare ut. Man kan väl säga att mitt useende inte är på topp nuförtiden.
Vad ska ni göra i jul? Brukar ni fira hos Gunnel och Björn eller hos dina föräldrar eller stannar ni hemma? Jag hörde att Matte varit sjuk. Är han frisk nu? Hur går det med innebandyn? Jag är ju allergisk mot sport men tycker att innebandy faktiskt är ganska kul.

Hälsa familjen.
Kram Kristina