29 september 2008

Tilda Kaniner.

Äntligen är de första Tilda kaninerna klara!

Vet inte varför det tog så lång tid men det har kommit en hel del saker emellan, som tex ettårs-kalas och liknande.
Var så nyfiken på hur dessa kaniner skulle bli. Kaninen i boken (Tilda´s Påsk) hade rosa-och vit rutiga öron men något sådant tyg hade jag inte hemma så jag testade med ett rosarutigt. Sen tänkte jag att det kunde vara fint med ett annat tyg i öronen så då blev det den blå kaninen.
Vet egentligen inte vilken jag tycker är finast men jag är sådan som gillar när allt matchar så kanske gillar jag den blåa mest. Fast den beiga klänningen på den rosa kaninen gillar jag, det är ett specialtyg från asien igen. Det blå tygerna är Tilda tyger och de är ju alltid så himla fina.


Jag syr ju lite som jag tänkt sälja eftersom jag tänker försöka spara ihop pengar till en ny symaskin. Detta är inte så lätt för jag vill bara sälja sådant som jag själv är nöjd med men samtidigt då så vill jag såklart ha kvar de gulliga figurerna. Suck! Usch, vad det är svårt!
Dessutom så gillar ju Alva det jag syr och hon vill gärna leka med alla figurer. Men det är ju bra att hon testar de först så att jag har sytt ordentligt. Nu ligger det en stor och två små kaniner och väntar på kläder så det ska jag jobba med de närmaste kvällarna. Jag håller också på att sy två klänningar (även om det inte direkt är säsong), som Alva ska få ge sin kompis när vi ska på kalas dit på söndag.

1 kommentar:

Adoridarling sa...

Hej!
Jag surfar runt lite och hittade till din blogg, vilka fina Tilda-kaniner du gjort!!
/M