05 oktober 2008

Alvas kaka.

I torsdags fick jag en överraskning när jag hämtade Alva på dagis! Hon hade bakat sin första (på dagis) sockerkaka! Den såg smaskig ut och det var den också.
Alva har ju redan bakat en sådan sockerkaka hemma men det kan ju vara extra spännande på dagis.
Det var ju dessutom kanelbullens dag igår men tror ni jag fick någon kanelbulle? Nej,inte det. Och då har ändå min sambo en Preem-mack där de bakar egna supergoda kanelbullar. Men när han kom hem därifrån så hade han inga med sig för de hade minsann tagit slut! Okej,jag borde ju egentligen vara glad för att affärerna går bra såklart men det hade ju varit gott!
Men som tur är kom han hem med en kanelbulle idag istället.Mums!

Annars har den här helgen varit ............kass.Jag tänkte skriva skit men det går ju inte. Lördan var så stressig för vi skulle på dop men Alva fick feber så jag och Anton fick åka själva och dessutom skulle jag spela match så jag hann bara vara med i kyrkan och inte efteråt på dopfikat (och det är ju det som är det trevliga). Matchen vann vi i och för sig men jag blev arg och det har suttit i hela helgen. Idag var jag sur och grinig och jag har en känsla av att det är pms. Var typ fyra år sen jag hade det men det verkar vara på väg tillbaka nu när man dragit ner på amningen. Blääää.......jag gillar inte att vara sur. Hoppas att det går över till imorgon, då ska jag ju vara hemma med bägge barnen och då vill man vara snäll och glad.

Nu ska jag fika med min kanelbulle (ja,det måste vara pms med alla dessa bullar och sockerkakor) och pyssla lite med några till kaniner. Hoppas jag kan visa dem imorgon.

Inga kommentarer: