29 juli 2008

Äntligen auktion!

Nu har jag äntligen varit på auktion! Tack Kristina för tipset!

Trots att sambon vart lite grinig så åkte jag iväg på auktion i lördags förmiddag. Ingen ville följa med (vilken tur). Gick omkring och tittade på sakerna och fick en fin plats sedan mitt i solen eftersom auktionen hölls utomhus. Konstigt nog var jag visst den enda som ville sitta i solen.........
Fast jag har ju två små barn och då blir det inte mycket solandes av så jag tyckte att det var lika bra att passa på. De andra där tyckte antagligen att jag var galen och ja,jag fick lite solbränna i nacken men det var det värt!

Jag har ju inte varit på så många auktioner i mitt liv och jag har aldrig ropat in något. Gud så svårt det kan vara ibland att vifta lite med handen. Men nu lyckades jag i alla fall.

Här kommer några av mina fynd :

Ett gäng kökshanddukar. Kanske lite konstigt att köpa sådana men jag har sett lite kul som man kan sy! Förhoppningsvis kan jag visa något kul jag sytt av dessa inom en inte så lång framtid.

Hade inte tittat så noga på dem men sen såg jag att två av dem hade mina initialer (TB ) och ett par hade min pappas (GB). Kul!







Ett halv dussin fina mocca koppar med gulligt blått mönster och guldkant.
Dessa ska Alva ha i sin lekstuga har jag tänkt...............fast just ja, hon har ju ingen lekstuga ännu!






Här har vi "Mors Kopp". Tyckte den var så gullig så den förbarmade jag mig över.
Fanns även en "Farmors Kopp" som jag ville ropa in men jag var inte kvar under hela auktionen (trots att jag stannade fyra timmar) så den missade jag tyvärr.













Fem stycken örngott med vita broderier.
Alla fem har olika broderier och är så söta.

Tänkte att man kunde sy nått fint av dem med, tex väskor men de var riktigt fina så vi får se hur det blir med det!






Inga kommentarer: