04 juni 2008

Mmmm, jag älskar biggaråer.

Var bara tvungen att köpa några när jag var i affären idag! Det är ju så mumsigt.
Är ju som godis nästan. Jag har ju godisförbud och nu har jag inte ätit godis på 5 månader, det är helt sjukt för är det nått annat jag verkligen älskar så är det smågodis och framför allt lakrits.
Men nu har jag på nått sätt blivit "avgiftad" och det är rätt skönt. Får se när jag trillar dit men tänk om man skulle klara sig utan godis ett helt år. Känns ju rätt omöjligt men vi får se.

Idag har jag annars haft en toppen dag. Var med sonen till SÖS och kollade upp hans hjärta. Han har ju ett medfött hjärtfel men inget allvarligt men det måste kollas regelbundet så det inte blir sämre för då måste han kanske opereras. Men det såg jättebra ut så nu behöver vi inte komma föränns om ett halvår igen. Känns toppen.

Efter det åkte han och jag iväg och shoppade. Jag lyckades tom pröva ett antal plagg!!! Det blev faktiskt en klänning. Det kändes toppen.Kanske kan lägga upp en bild på den men jag bloggar ju oftast på kvällarna och det är så trist ljus då så bilderna blir inget bra! Tog nämligen nyss kort på klänningarna jag sytt somhar varit färdiga ett tag men de bilderna blev inte bra så det får bli ett inlägg om dem imorn istället.
Sen blev det en hel hög med kläder till Anton, han behövde massa sommarkläder.
När jag skulle hämta Alva på dagis så är det en barnbutik i närheten som tyvärr ska slå igen och de hade halva priset på allt. Så där shoppade jag två shorts och ett linne till Anton.
Dessutom hade de ett garage i trä som jag spanat på länge och dessutom ett stort, maffigt sjörövar skepp i trä. Jag stod och velade hur länge som helst på vilket av dessa två som skulle följa med hem. Det blev bägge!! Han fyller ju år i slutet på september och sen är det ju nästan julafton!
Väl hemma så lekte jag med Alva och lagade mat. Matte kom hem och tog med bägge barnen på en liten promenad och fångade grodyngel och under den tiden hann jag snabb-städa nedervåningen. Så skönt!
Efter det la jag barnen och sen tänkte jag passa på att cykla medans jag tittade på Grey´s Anatomy men det blev inget av med det för jag hade för ont i rumpan från gårdagens cykling!
Det är ju så sjukt att man får lika ont varenda år första gången man hoppar upp på cykeln, varför är det så. Ja,ja........nu ska jag se om jag kan lyckas sy lite. Har lite problem med mönstret eftersom jag inte är så haj på danska/norska. Suck! Nån som har några tips??

Inga kommentarer: