03 juni 2008

Inläggen haglar ju inte direkt......

Jag tror att det just nu beror på att :

  • Vädret har varit bra
  • Äldsta barnet har varit ovanligt bråkig och grinig (behöver jag skriva att hon är 3 år = trotsig) vilket gör att hennes mamma blir dubbelt så grinig och dessutom trött.
  • Inga sy projekt eller andra projekt är riktigt färdiga.

Ja,ja...........jag håller faktiskt på att sy lite. Har nästan gjort klart tre klänningar men vill att det ska vara nån slags dekoration på tex ficka eller dylikt men vet inte riktigt hur jag skall göra. Sen tänkte jag också att jag ville testa att sy nånting annat än A-formade klänningar så idag började på en annan klänning. Mönstret är på danska (eller om det nu är norska) och det gick ju bra en bit men njae.......jag är ju bättre på engelska och tyska!

Sen började jag även på en sommarblus i Bamse-tyg men där hade jag klippt fel vid ärmen så det blir nog ett litet linne istället.

Nåja, istället tänkte jag visa en bild på en jättesöt byrå som jag målat om. Den står just nu i "Brorsans" rum. Här är en "före" bild :


Och här är "efter" bilderna. Jag gillar verkligen knopparna men de måste bytas om lillebror ska öppna lådorna själv eftersom de är ganska vassa runt kanten.

Inga kommentarer: