10 januari 2013

Julsillen.


Det här är ett inlägg som jag antagligen borde ha skrivit för längesedan.
Tänkte att jag borde hoppa över det eller kanske spara det till nästa jul men känns inte roligt heller.
Jag är själv inte så förtjust i sill men på något konstigt sätt så brukar jag ganska ofta få i uppdrag att göra sill till julafton eller kanske midsommar.
I år var jag sugen på att göra egna sillvarianter istället för att köpa de färdiga burkarna och så här såg de ut.


Den här julsillen med mandarin och chili smakade jag faktiskt på och den tyckte jag var helt okej.
Det receptet tänker jag spara och använda fler gånger, det hittade jag hos Tasteline.


Nästa variant blev en västerbottensill med vitlök och cayennepeppar,


Sen gjorde jag även senapssill och sill i romsås och såklart lite vanlig inlagd sill som jag tyckte luktade så gott.
Vem vet jag kanske blir vuxen snart och börjar älska sill?

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Såå fina burkar!/Åsa