09 januari 2013

Julen dansar ut.


Jag vet inte om det bara är jag, men jag saknar snön!
Visst, det var jättejobbigt när all snö kom på samma dag men när man väl hade skottat som en galning var det ju så fint.


Nu har mycket av den fina snön smält bort här i Stockholmsområdet och jag tycker det är trist.
Jag undrar om det kommer komma mer snö, det är ju bara Januari, och om det inte kommer mer så känns det som att det kommer bli en lång, kall och mörk tid innan det blir vår.

Igår så snöade det ju faktiskt men det var inte så mycket och sen var det ganska varmt så det töade bort ganska så fort.


Jag tycker i alla fall att allt ser mycket härligare ut med vit, fin snö utanför fönstret.


Dessutom är det väl meningen att man ska städa undan julen nu?


Jag är ganska så sugen på att ta undan juldekorationerna och granen är faktiskt redan utslängd sen någon vecka men jag har svårt för att ta bort all fin belysning.


Det blir ju ganska mörkt och tråkigt när man tar bort ljusstakarna och stjärnorna.
Jag räknade våra stjärnor och vi har tio stycken uppsatta i år i olika storlekar plus fem ljusstakar.
Då är det ju inte så konstigt att det känns mörkare utan dem.


Vårat hus är väldigt mörkt (och fult) på utsidan men med all snö och i mörkret så ser det riktigt bra ut. 


Så här ser tv-hörnan ut från insidan.


Finaste Zelda tycker också att det är jättekul med snö.


Det tycker så klart barnen också!

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Viket härligt hem ni har, här är det jämt så stökigt!/Åsa