14 september 2012

Tantvarning


Hipp hipp hurra, idag är det min födelsedag!
(eller egentligen var den igår då jag började skriva detta inlägg).
Jag tänkte att jag måste börja med lite uppmuntrande ord för min födelsedag har inte alls blivit som den egentligen var tänkt.
Eftersom jag fyller "tant" idag så var meningen att min familj plus mina svärföräldrar skulle flyga till Kreta tidigt imorse.
Men det var någon som inte alls tyckte att vi skulle ha så trevligt.
Förra fredagen fick sonen nämligen vattkoppor så jag har varit hemma med honom i en vecka.
Igår var vi till vårdcentralen med honom och enligt dem så hade alla hans koppor torkat så det var okej om vi ville åka men inget de riktigt rekommenderade.
Vi åkte tillbaka hem och var i valet och kvalet ända till sambon rusade in på toaletten och det visade sig att han åkt på magsjuka.
Då var det läge att definitivt ta beslut att avboka resan. Dessutom har jag varit förkyld i en och en halv vecka vilket inte gör saken bättre.

Nåja, födelsedagen blev trots allt väldigt trevlig med både fika med tårta och ett restaurangbesök.
Dessutom känner jag mig riktigt bortskämd då jag fick väldigt fina presenter, mer om dem kommer senare.
Resan försöker vi göra om tre veckor igen.


Födelsedagsbukett skickad ända från mor & far i Tyskland.
Väldigt fin var den! Tack!


Stora röda rosor från M, också väldigt fina!

Många tantkramar

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Grattis i efterskott och hoppas att alla har kryat på sig.
Vad menas med att fylla tant, jag tänker på en gammal gumma med vitt permanentat hår på minst 75 år.
Jag har ju inte träffat dig men nog uppfattar jag dig som yngre;).
Åsa