30 augusti 2012

Inte nerlagd

Bild : Sköna Hem
 
Nej, jag har inte lagt ner bloggandet även om man faktiskt kan tro det!
Dagarna bara springer iväg och det är fullt upp trots att man varken har tvättmaskin eller varmvatten.
Eller det kanske är just därför de springer iväg, allt tar liksom lite extra tid och tar även lite extra kraft ifrån en.
Dessutom har jag börjat jobba igen efter semestern och det finns alltid en del att ta igen.
Jag har sagt det förut men jag känner det extra mycket nu när mitt spännande projekt som jag hade på gång nu tyvärr får vänta.
Alla pengar går åt till den pågående renoveringen och även om det har gått frammåt under sommaren känns det ibland som det är långt kvar innan det är färdigt.
 
Fast väggarna i tvättstuga och badrum har blivit kaklade, nästan färdigt och även golvet i tvättstugan är på plats och blev riktigt snyggt enligt min åsikt i alla fall.
 
Största dottern har nu också börjat ettan och bytt till en ny skola så det är lite att komma in i där också, men det går över förväntningarna.
Hon har en av sina bästa kompisar i sin nya klass nu så det är ett stort stöd.
 
I övrigt längtar jag som sagt till att börja inreda de nya utrymmena på nedervåningen.
Jag gillar känslan i vardagsrummet på bilden ovanför och jag tycker tapeten verkligen är superfin.
Annars skulle jag inte ha något emot att hitta några rullar av en annan tapet som såklart har utgått ur sortimentet för längesedan.
Jag har nog visat den förr men den tål att visas igen, den är en riktig favorit!
 
 
Tapeten "Millie" från InTrades Country Classics.
 

Inga kommentarer: