06 augusti 2012

Födelsedagsutflykt

  
Igår var vi på söndagsutflykt vilket passade perfekt eftersom det även var sambons födelsedag!
Vi åkte en tur till Sandhamn i Stockholms skärgård men det var nästan så att vi inte kom iväg då den lilla sonen blev väldigt rädd för båten som vi skulle åka med.
Ibland blir han lite skraj för saker som låter men nu skrek han högt att den kunde vara som Titanic och sjunka.
Hm, det kanske inte är så bra att han har sett klipp på youtube från både Titanic och Vasa.
Men till slut gick det i alla fall även om han grät en del de första fem minutrarna av resan.


Väl framme så promenerade vi till den fina sandstranden där barnen tog sig ett dopp i havet medans jag grävde ner fötterna i sanden och drömde att jag var på solsemester.


Sen blev det en härlig lunch på Värdshuset.
Jag och sambon tog varsin tallrik med räkor och aioli, det var mumsigt.


Presenten från mig till sambon blev en riktig hit (fyndigt va).
Har saknat något att spela musik med så jag slog till på en musikpelare där man kan koppla in Iphonen men även stoppa in CD-skivor.
Ska bli härligt att poppa lite musik igen och med Spotify är det ju toppen.

Nu har jag exakt två veckor kvar på min semester, börjar kännas lite frustrerande för jag har ingen lust att börja jobba igen.
Hade ju lite nya saker på G men det verkar inte som att jag kan dra igång det just nu, det är så mycket annat med renovering och skol starter och födelsedagar och ja.

1 kommentar:

Jane, Lyckliga Hem sa...

Vad härligt det låter Tanja:)
Sandhamn är så fint.
Stilren present, verkar praktisk och smidig.

Ha det gott!
Jane:)