11 januari 2012

Hooked Zpagetti


Hej alla glada!
Håll i er nu för nu kommer ett inlägg till, dagen efter det förra, det är nog inget som händer här alltför ofta.

Här kommer ett tips på ett roligt garn som man kan virka korgar, mattor, väskor och allt möjligt av.


Det heter "Hooked Zpagetti" och är ett garn gjort av återvunna textilremsor och finns i en mängd olika varianter som varierar vartefter det blir över från någon fabrik eller så antar jag.
Tyvärr är det lite svårt att få tag i då det ursprungligen kommer från Holland men jag lyckades spåra rätt på lite grann här innan jul.

Det är inte de som visas på bilden utan jag fegade ur och köpte två vita rullar som jag tänkte virka förvaringskorgar till hallen utav.


Fast jag kan även tänka mig att virka en stor matta som denna, men då måste jag nog ha ett bra mönster först för jag är inte världsbäst på att virka.
Jag önskar att jag kunnat fråga min mormor om hjälp då hon var en hejjare på att virka.


I julklapp till min syster köpte jag ett set som innehöll två mindre garnnystan, en stor virknål och en beskrivning på en väska.
Jag får höra med henne hur det går.

Alla bilder, utom en, är lånade från http://www.hoooked.nl/ , kika in där om ni vill se mer.


2 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Mattan på bilden är ju underbar.
Jag har sett liknande garn i min lokala broderi och pysselaffär, men det var ett kit att sticka en väska av.
Kul med något nytt i alla fall!/Åsa

Erika sa...

Ja tusan avd snyggt det blev. Precis färdigtapetserat. Kommer bilder sen. Vilket härligt garn du visar. Korgarna var ju lovely.

Kram

Erika