06 februari 2011

Trassel


Japp, dagens söndagsaktivitet blev ett biobesök med hela familjen.
Vi såg Disneys nya film "Trassel" och den var riktigt bra.



Jag kan vara lite känslig när det gäller prinsess filmer och överdrivet lyckliga slut men den här prinsessfilmen var ändå rätt okej.
Jag skrattade nog mest åt Rapunzels lilla gröna kameleont och hästen som var med.
Dessutom kom det självklart någon tår på slutet och det var lite skönt när jag hörde en pojke som satt på raden framför oss säga till sin mamma : "Nej,men mamma. Du lovade ju att du inte skulle gråta".



I morgon ser jag fram emot två saker :
jag ska till tandläkaren och de börjar med vårat vardagsrum.

Det kanske låter knäppt men det är nästan så jag längtar mer till tandläkaren.
Jag har nämligen bitit loss en bit av en lagning på min rotfyllning.
Detta var för en och en halv vecka sedan och det känns hela tiden som om det släpper bitar.
Senast för en stund sen så knakade det till och en bit föll loss, det är himla irriterande för jag älskar att pilla på saker så det är nästan så att jag börjar pilla på tanden för att få bort resten av lagningen.
Men jag antar att det inte vore så smart så jag försöker låta bli.



Fast när jag väl har varit hos tandläkaren ja då ser jag nog fram emot att komma hem och se om de har rivit någon vägg eller inte.

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Lycka till hos tandläkaren!
Vi har precis rivit en vägg här och satt upp en annan, det kan göra en väldig skilnad var dom sitter!/Åsa