04 februari 2011

Tapeter beställda.

Förra fredagen släpade jag med mig ett gäng tapetkollektioner hem för att visa sambon vilka jag tyckte var snygga.
När jag visade dem sparade jag så klart mig egen favorit till sist och döm om min förvåning när sambon också gillade den.
Det var nog det enklaste tapetval som vi har gjort hittills.



Nu var den lite svår att fånga på bild eftersom den är vit med lite glansigt motiv i vitt, men den är enkel och den är snygg.
Hoppas bara att den blir lika snygg när den väl sitter på väggen.
Tapeten kommer från "Caselio".



Jag älskar ju turkost (men kanske inte guld) men här är samma tapet och här ser man bättre hur mönstret ser ut.

Nu räcker det ju tyvärr inte med att välja tapet till vardagsrummet utan vi ska ju även fräscha upp vardagsrummet och där har jag en känsla av att det inte blir riktigt lika lätt.



En sådan här tapet skulle jag gärna välja till sovrummet.
Fast jag tror jag blev kär i hela den här bilden, kolla sängen och kuddarna.
Mattes kommentar till den här bilden var " jaha, ska det se ut som i en sommarstuga".
Ha,ha......ibland är vi inte riktigt på samma nivå.



När vi ändå är inne på blommiga sommarstugetapeter så är väl den här fin?
Den söta hundvalpen får man förhoppningsvis med på köpet.



Den här blommiga tapeten var också jättefin
Lagom mycket blommor, inte för plottrig och inte alldeles färgglad.
Mattes kommentar till denna var " nej men, inte svart i sovrummet".



Okej, om man inte ska ha svart och inte blommigt ja då vill jag nog ha något med fåglar.
Det verkar vara "inne" med fåglar eller i alla fall så finns det många snygga tapeter med fåglar.
De här från "Decor Maison" tyckte jag var snygga. Det är som lite blommigt i fåglarna och grenarna (äsch, då blev det ju blommigt ändå).


Den här fågeltapeten tyckte jag var cool.
Kanske inte passar i vårat sovrum men en snygg tonårsrums-tapet eller kanske i hallen.
Men här kommer min favorit-fågel-tapet!
Från Midbec.


Kolla vilka söta pippisar det var på denna.
Just den här tapeten var lite ljusrosa men det syns inte riktigt på mitt foto.
Det kanske blir lite mycket men inte om man bara har den som fondvägg.



Mycket härlig tycker jag.
Ha en bra helg, det ska jag!

6 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Mycket snygga tapeter du hittat/Åsa

BubbleLeeloo sa...

Jättefina tapeter! Det blir nog jättefint i vardagsrummet! Hoppas ni hittar någon bra tapet till sovrummet med! Kram/ Anneli

Anonym sa...

hej hej! jag undrar vart ifrån du beställt dden vita tapeten längst upp??

www.moncans.blogg.se

Tanjis sa...

Hej!

Den snygga vita tapeten kommer från ett märke som heter "Caselio" och kollektionen heter "Marquise".

Kram Tanja

Anonym sa...

Hej! Vart är den blå tapeten med guld köpt? :) Fantastiskt fin! Tack/Diana

Tanjis sa...

Hej!

Den är likadan som den vita tapeten fast med mera färg då.
Så alltså "Caselio" heter märket och serien heter "Marquise". Vet dock inte om den fortfarande säls.

Lycka till.

/Tanja