28 april 2010

Blocket Fynd


Förra fredagen kände jag mig jättenöjd eftersom jag av en ren slump lyckades hitta den här fina rithurtsen på Blocket.
Egentligen höll jag på att kika efter annat när den här dök upp och eftersom jag vet att de brukar försvinna på en gång så slog jag till.

Den fanns uppe på en vind inne i stan men på bilden såg den mycket mindre ut än i verkligheten och inga mått fanns i annonsen så jag åkte dit med min lilla Ford Focus för att hämta den.
Nu var den här hurtsen något större än den såg ut på bilden, dessutom gjord av ek och hon som sålde den hade problem med ryggen så hon fick inte bära.
Envis som man är så lyckades jag rucka den nerför vindstrappan, in i en minimal hiss där den precis gick in och tillslut lyckades jag till och med stuva in den i bilen.
Alla 20 lådorna fick jag ta ur och stuva in separat men efter 45 minuters jobb var allt instuvat i bilen.

Nu skulle jag bara förbi dagis och stuva in barnen vilka omöjligt skulle få plats.
Som tur var ringde sambon och sa att han var på väg hem så han fick köra förbi och hämta dem istället.
Vilken tur!


Nu står den här skönheten i garaget, visst är den häftig?
Nu ska jag bara bestämma mig om jag bara ska fräscha upp den lite och låta den vara brun eller måla den vit eller om den helt enkelt är för stor för oss att ha hemma så att jag får sälja den igen.
Vad tycker ni?
Jag har gjort några andra Blocket-fynd den senaste tiden, dem ska ni få se sedan när de har fått sig en make-over!

8 kommentarer:

Mammalito sa...

Galet snygg... om du inte ska ha kvar den hör av dig... jag är intresserad!!! Jag förstår att den är stor, har en likadan symaskin som står bakom... :)

Snacka om fynd!!

faster atta sa...

Underbar!!!

Mammalito sa...

Det beror på var du bor... har släkt och vänner lite varstans så vi är ofta ute och far... hihi... ;)

Ahlard sa...

Underbar, en sådan skulle jag ha haft... Spara den.

MinaMirakel sa...

Vilket fynd, jättefint skåp!/Åsa

BubbleLeeloo sa...

Häftig! Den blir nog superfin vitmålad! Jo den ser ju rätt så stor ut. Rymmer stora pappersark den... Hoppas allt är bra med er! Ha en trevlig valborg! Kram

Eva sa...

Grattis till fyndet, men för G...ds skull måla inte om den, låt den vara i original. Önskar dig och din familj en trevlig valborg. Eva

www.syfroken.se sa...

Vilket fynd! Ser fram emot att se dina make over!