16 januari 2010

Ny-gammal Dagisväska

Vad kallar man det som man precis har sytt färdigt men som egentligen inte är nytt? Den här väskan har jag haft hängandes i väntan på att jag ska kanta den med kantband. Tänk att så lite jobb ändå kan ta så lång tid.

Dessutom ville jag piffa upp väskan lite med små blom-knappar, de var lite pyssligare att göra men det blir lite extra kul tycker jag.

Jag gillar det här tyget med ett gäng knasiga grisar (eller vad det nu är), det passar dessutom perfekt som väska eftersom det är ett lite tjockare bomullstyg.

Det roliga var att jag hittade matchande "pins" på tradera av en ren slump, den ena syns på bilden ovanför.

4 kommentarer:

Marlene sa...

Fin Väska och Roligt tyg,extra snittsigt med blomknapparna.

Ha det så gött!!!
Kram Marlene

Strömming sa...

Snygg väska!



om du får vågig kant när du kantar med mudd skulle jag sträcka den mer. jag använder bara mudd från stoff och stil när jag kantar med vanlig maskin, på så sätt får man in en känsla för hur mycket man ska sträcka. Det kan ju lätt bli för mycket också och då bubblar sig tyget istället för att det blir vågigt. Men som sagt, är det vågigt, dra lite mer! Lycka till!

Jättefin blogg du har!

MinaMirakel sa...

Jag ser att du hunnit med att sy i helgen!
Vilken underbar väska, kul tyg./Åsa

viktoriaK sa...

Jättesnygg väska..fin blogg!