24 december 2009

Julklappar till dagisfrölknarna.

Nu när jag tillbringat hela kvällen med att slå in julklappar tänkte jag passa på att visa julklapparna som Alvas och Antons dagisfröknar fick i måndags.

Började med att smälta lite ljusmassa.

Sedan var det dags att ta fram ett gäng (eller exakt åtta stycken) fina koppar, inhandlade på loppis.



En veke i varje kopp och sedan hälla i den smälta ljusmassan.
Låt stelna och vips så har man ett fint och hemma-pysslat ljus.



Till detta fick de dessutom två härliga chokladpraliner.
Alltihop packade jag in i lite cellofan, voila!



Det blev väldigt bra och ljusmassan räckte även till så att jag själv fick två egna små kopp-ljus.
Det gick lite snabbare än förra årets julklapp men då hade jag ju lite mer tid eftersom jag var mamma-ledig.
Men årets julklapp blev också uppskattad.

Nej, nu är det dags att gå och sova, det är ju redan julafton! :)

2 kommentarer:

Thesèse sa...

Jätte mysig o trevlig julklapp! Kram o god jul på dig!

BubbleLeeloo sa...

Dom blev ju jättefina! Kram