08 oktober 2009

Nej, flygplanet hem från Barcelona störtade inte, jag lever faktiskt.

Även om jag insåg under denna resa att jag har utvecklat riktig flygskräck. Okej, inte så att jag får andningsnöd eller liknande men jag tycker att det är riktigt obehagligt och jag känner mig så himla maktlös. Starten är nog läskigast.
Dessutom blir jag extra rädd när det är så himla många resenärer som slänger av sig bältet och ställer sig upp direkt man har släckt skylten som visar att man måste vara fastspänd. Varför?
Jag vill helst att alla ska sitta blickstilla minst en timme till och inte röra en arm ens en gång.Då är man flygrädd va´?

Jag tror att jag alltid har tyckt att det är obehagligt att flyga och varje gång det har gått bra så har jag tänkt : "okej, nu är jag en flygtur närmare kraschen".
Men den förra flygresan var nog den som satte sina djupaste spår.
Det var två år sedan när vi skulle resa hem från Dominikanska Republiken.
Alva var två år och jag var gravid och antagligen lite extra känslig.
När planet hade startat och kommit upp en bra bit så tappade den all luft under vingarna och det blev ett riktigt jättegupp.

I tre timmar sedan var det riktig turbulens. Jag grät, syrran grät och Alva satt i mitt knä och klappade mig på kinden och sa att det inte var nån fara. Hur hemskt som helst!
Dessutom fick man knappt någon information från flygvärdinnor mm och alla vet ju vad man tänker då.........det kan inte vara något positivt i alla fall.
Efter tre timmar med riktig dödsångest så lugnade det ner sig hyfsat så att de kunde börja servera. Resterande timmar gick okej.
Dessutom så fick jag vattkoppor på planet hem! Hurra!
Alva hade haft det strax innan vi åkte och min mamma har alltid sagt att jag inte haft det men det hade ju gått så lång tid så jag trodde inte riktigt på henne. Det gör jag inte om.
Mammor vet bäst!

På tal om det så funderar jag verkligen på att köpa den här skylten som är på bilden och sätta upp i köket! Den känns riktigt perfekt. Vet dock inte om det skulle uppskattas.

1 kommentar:

BubbleLeeloo sa...

Hej!
Ja det var ju skönt att ni klarade av flygresan utan några problem! Hoppas ni haft det underbart i Barcelona! Trevlig helg!