30 september 2009

Barcelona here I come!

Den senaste tiden har jag varit dålig på att uppdatera bloggen. Först var jag sjuk en vecka och sedan när jag började jobba igen fick jag migrän i två dagar. Det var ju toppen.

Nu så var det barnens tur att bli sjuka. Lilla Anton började, vi trodde att det var en tand som var på väg upp för han fick feber en kväll och tog sig för munnen och sa : "Ont"!
Men det visade sig sedan att halva dagiset hade fått höstblåsor (det som förr hette : Mul- och klävsjukan). Hurra!

Så nu har han gått runt i flera dagar och varit grinig och knappt kunnat äta. Stackarn!

Detta visste vi ju inte när Anton hade sitt två års kalas eftersom det var första dagen som det egentligen bröt ut. Nu hoppas jag att vi inte har lyckats smitta resten av familjen.

Nåja, idag blev barnen hämtade av morfar eftersom jag och sambon skall åka till Barcelona i fem dagar tillsammans med två kompisar.
Det ska bli riktigt kul eftersom jag inte har några direkta förväntningar och resan kom spontant och är inget man egentligen har gått och väntat på.

Och trots att jag tycker att jag har två underbara och gulliga barn så känns det skönt att det bara är vuxna som åker med på resan.

Det ska bli skönt att rensa tankarna, slippa stressa och bara kunna njuta!
Gå omkring och kolla på sevärdheter, kanske slappa i solen, äta tapas, gå och shoppa, kolla när Zlatan spelar fotboll................ja,det är mycket som ska göras!

Så nu blir det alltså ett uppehåll här i några dagar antar jag, om jag mot förmodan inte kommer åt en dator och har tid över men på något sätt tror jag inte det.

2 kommentarer:

BubbleLeeloo sa...

Åh vad lyxigt! Hoppas ni får det supertrevligt! Kram Anneli

Thesèse sa...

Gud va jag blir avis.. I love barcelona!!!!! Så underbar stad. Ha så himla skoj. kram