13 augusti 2009

Önskelistan börjar bli lång.

Okej,man kanske inte ska se allt jag lägger in under kategorin "Önskelista" som direkta krav på saker jag önskar mig utan kanske snarare borde vara en kategori som heter : "Saker jag tycker är fina". Men nu är det ju så att allt som jag tycker är fint vill jag ju ha så det gör väl detsamma.

Nu har jag hittat ännu mer saker som jag tycker är fina och som därför hamnar på min önskelist.


Den här väckarklockan från Greengate hamnar inte bara under kategorin "önskelista" utan den hamnar under kategorin "Den här ska jag bara ha". Den är ju för ljuvlig. Så bry er inte om att köpa den till mig i födelsedagspresent för det kommer jag göra själv.

Ett sådant här diskställ skulle inte vara fel. Fast jag undrar ju vad jag ska göra av alla kastruller och stekpannor, det är ju mest det som jag diskar för hand och resten tar diskmaskinen hand om.

Här är en annan fin grej till köket. En hållare till hushållspappret. Så fin.
Papper går det ju åt här i massor så den skulle vara praktisk. Sen gör det ju inget att det är en liten hylla ovanför.

Förvaring kan man ju inte ha för mycket av. Speciellt inte när man är pysseltokig som jag och har hundratals med smågrejjor. Fina plåtlådor från Greengate, finns ju in många olika varianter men dessa är mina favoriter.

Kaffekoppar har jag, Lattemuggar har jag. Men jag dricker inte kaffe (har aldrig gjort) men däremot dricker jag te. En mugg från Greengate med härliga blommor, det önskar jag mig.

Jo, jag kan hålla med, det är lite små töntigt. Men jag vill ha mina egna verktyg. Hemma är det mest jag som småfixar, sätter upp tavlor, skruvar och hamrar. Jag blir galen när jag inte hittar det jag ska ha. Om det är verktyg med små hjärtan kan jag nog vara säker på att sambon inte kommer ta dem.


Dessa bakskålar har jag länge velat ha, men varje gång jag står och håller i dem och tänker köpa dem så är det någon röst inne i huvudet som viskar : "Men det är väl lite onödigt? Det går ju lika bra att vispa i de fula, slitna, gamla plastskålarna som står i skåpet".
Jo, det går nog lika bra men är inte alls lika kul.

En helt onödig grej är en sådan här liten torso. Tänk vad mycket kul man kan göra med den. Nu har jag ju börjat sy så då skulle jag kunna fota mina skapelser på denna men jag tycker att den är fin bara som den är. Frågan är var i hela friden man kan få tag på dessa?

Oj,har visst glömt att skriva var jag hittat alla fina saker. Lägger till det nu.

Diskställ, vispskålar och hängare för hushållspapper :
Mixin
Allt från Green Gate och verktygen : Syster Lycklig

5 kommentarer:

Mimmi sa...

En önskelista kan bli väldigt lång :-D Det börjar att skriva min önskelista snart också ;-) För året fick jag en kamera, inte den kompaktkameran som stod på önskelistan utan en mycket bättre systemkamera. Hur lycklig blev inte jag! :-D

Dina verktyg du har på din önskelista - var kan man hitta dem? För något år sedan så såg jag blommiga verktyg i en Duka-affär (tror jag det var) och ända sedan dess har jag ångrat att jag inte köpte en blommig hammare för att kunna slå i alla tryckknappar här hemma.

Thesèse sa...

Hej! Du... vi har väldigt lika smak du o jag.. märker jag! :) Torson har jag på mitt nästa "måste- ha- lista". den finns hos..www.louiseinterior.se men den är tillfälligt slut o kommer in i okt igen :( Som jag letade innan jag hittade dem!!! kram

Fröken Tindra sa...

Vilka fina saker du har på önskelistan! Jag gillar väckarklockan bäst. Diskstället är fint med precis som hos dig är det mest kastruller och bunkar som handdiskas här.
Fler torsos kan du hitta här:
http://www.butiksinredarna.se
Kolla under "skräddarbyst". Fick tipset från en annan bloggerska. Funderar på att slå till på en själv. De är så fina!
Kram!!

faster atta sa...

Mmm, gillar din önskelista!!! Var har du förrästen köpt tallrikshyllan? jag vill verkligen ha en i mitt pysselrum, men de brukar vara så dyra....
Ja, du... detta med priser på tildorna... Jag tycker att det är jätte svårt att sätta egna priser, därför lägger jag ut dom på tradera. Ibland blir det bra bud och ibland lite billigare. Vad brukar du ta för dina figurer när du syr på beställning?

Home No.1 sa...

Den svarta torson på bilden är från min webbutik, den tog slut kan jag säga... www.homenumberone.se