21 augusti 2009

Migrän vecka.



Nej, jag har inte åkt på semester igen...............fast skulle gärna vilja. Däremot blev den här veckan inte alls som jag tänkt mig. Vi har kört igång med tillverkningen på jobbet (av läkemedel) och tydligen blev jag stressad av det för jag har haft migrän i två dagar. Missade bägge mina innebandy träningar och har varit allmänt trött på kvällen.
Men nu är är det ju äntligen helg igen! Så otroligt skönt!

Imorgon har vi s.k gårdsfest här på vår gata. Det brukar börja med att vi har tips-prommenad och andra lekar och sedan så drar vi ut diverse trädgårdsbord, stolar och grillar till vår lilla vändplats som finns i slutet på gatan (där vårat hus ligger). Där sitter vi sedan och snackar, äter god mat, sjunger visor och snackar lite mer. I år är det dessutom så att jag och sambon ska vara med och ordna allt detta.

Jag har snabbt gjort ett sånghäfte och måste nu komma på lite tips-prommenadsfrågor till både vuxen och barn. Hoppas det går fort för ikväll har jag lust att hyra en film och sitta med sambon i tv-soffan och bara mysa. Eller ja,kanske virka lite samtidigt också! Tänk om man kunde virka den där härliga segelbåten eller en sådan här fin docka!

2 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Vad tråkigt med migrän... Hoppas att nästa arbetsvecka blir bättre.
Vad kul det lät med fest, hoppas att ni får trevligt och bra väder:)

Kristina sa...

Fy för migrän. Får du ofta det när du har det stressigt? Tack för senast. Det var jättekul. Jag vet inte om jag skrivit till dig sen festen men jag vet att jag skrev i bloggen att Magnus blev apadålig efteråt. Han skyllde förstås på att det var dåliga kräftor (han åt tre st. Jag tog ett foto på honom när han satt på toan med neddragna byxor och sov. Men det fotot ska jag ej ha på bloggen. Man kan ju inte vara hur elak som helst. På måndag börjar han jobba. Han ska jobba "borta" i åtta veckor. Jag funderar skarpt på att skaffa en manlig nanny. Någon ung snygg kille. Nu ska jag åka till mamma hämta ett gammalt dockskåp.

Kram Kristina