11 juli 2009

Semester.


Det blev visst väldigt tyst här på bloggen.
Jag trodde jag skulle få chansen att visa upp Alvas nya klänning som jag nästan har sytt färdigt, men det kom lite allt möjligt emellan.
Först blev jag lite sjuk (ont i halsen och nu ont i magen) och sedan har jag hållit på att måla om hallen. Det tog ungefär fyra timmar att måla hela vår hall kom jag fram till (alltså ett varv) och det behövs ju i alla fall två varv. Men det räckte ju inte heller! Eftersom jag är rätt velig av mig så dög inte den första färgen jag hade valt. Den hade jag strykit på två lager av men den fick ej godkänt så det slutade ju med att jag målade två varv till med en anna färg. Suck!

Sedan har jag packat och fixat för imorgon bitti så åker vi till Norrland. Hela familjen och mormor och morfar.
Vi åker upp till min mammas gamla föräldrahem och det är verkligen med betoning på "gamla". Förhoppningsvis kan jag visa lite bilder därifrån så ni kan få se, det är så mysigt!
Jag har även packat med mig en liten väska med pyssel, jag menar det är ju en rätt så lång bilresa plus att man vill ju inte få långtråkigt (som om man nånsin skulle få det med två små barn i släpåtåg).

När jag kommer hem vet jag i alla fall att jag ska sy i mitt nya pirattyg som jag fick i fredags! Det var verkligen superfint och jag har redan sett många plagg ute i bloggvärlden! Längtar redan till de små sköldpaddorna kommer!!

Inga kommentarer: