04 juni 2009

Oj,oj......

.....det går utför med bloggen.
Den här veckan har det varit sjukt mycket att göra. Då menar jag inte att det har varit mycket med att sy eller pyssla eller annat sådant skoj. Nej,jag menar att det har varit mycket att göra med den tiden i mitt liv som kommer före tiden då jag pysslar.

Dvs jag stiger upp varje morgon klockan 05.10(kan hända att jag snoozar i tio minuter förståss), går på toa, klär på mig, borstar tänder, sätter i linser, sätter en snodd i håret och går ut med hunden i ca 20 minuter. Sedan åker jag till jobbet. Där har jag haft mycket att göra denna veckan. Igår hade vi dessutom jour och städning på Alvas och Antons dagis så hela dagen gick åt till det. I tisdagskväll var jag så trött så jag till och med glömde bort att det var innebandy på kvällen. Funderade allvarligt på att gå och lägga mig klockan halv nio men bestämde mig för att se på "Desperate Housewifes" och efter det hade jag lite svårt att sova.

Ikväll skulle hela familjen till en studentmottagning men det slutade med att jag fick vara hemma själv eftersom jag helt plötsligt fick väldigt ont i magen. Det har dock en naturlig förklaring om jag säger så.
Därför tänker jag nu passa på att göra ett litet inlägg här.

Nu kommer jag visa lite bilder på den andra klänningen jag sydde. Den här hade jag på mig på bröllopet vi var på. Den är verkligen jättesöt. Nu tycker jag dock att bilderna inte blev så roliga eftersom den bara ligger platt på golvet men man ser ju i alla fall lite hur den ser ut.

Tyget är helt underbart och dessutom var den riktigt skön att ha på sig!
Nu längtar jag tills jag ska beställa den nya symaskinen, då slipper jag de fula sömmarna som ni kan se där dragledjan sitter. Nu syns ju inte de när man har klänningen på sig som tur är men jag gillar det inte ändå!

1 kommentar:

BubbleLeeloo sa...

Där är ju klänningen som jag väntat på att du skulle visa. Vilket snyggt tyg. Den vart ju jättefin! Kram Anneli