19 maj 2009

Önskelista.

Det är ju inte julafton ännu och inte heller fyller jag år riktigt än men jag bara måste skriva om mina två favoriter på önskelistan just nu! Det känns som att bara jag får skriva av mig detta så kommer jag ta mig i kragen och se till att jag äntligen kommer till skott och ser till att jag får hem detta.
Satt ju och sydde en klänning som jag hade på bröllopet i lördags. Blev rätt nöjd med resultatet i stort men mindre glad åt de fula sömmarna som blir när man måste sick-sacka kanterna med en vanlig symaskin. Tänk vad snyggt det hade blivit om jag hade haft någon av de här två kompisarna hemma!


För er som läser detta och inte brukar sy så ofta så kan jag berätta att de här symaskinerna (sk.overlock) gör så att kanterna man syr blir väldigt snygga, som på köpta tröjor tex. Det gör verkligen en enorm skillnad. Just nu är jag så himla sugen på att sy allt möjligt men blir hämmad eftersom jag är ganska noggrann när jag gör saker och jag tycker liksom inte att det är riktigt kul när det inte ser helt bra ut.
Nåja, som tur är så kan man få dessa för ett par tusenlappar (finns självklart i alla prisklasser) så jag behöver väl inte alltför länge innan jag lyckats spara ihop till en sådan. Jag får sätta mig och pyssla ihop några Tilda-figurer som jag kan sälja för att komma en bit på vägen.

En annan sak som jag skulle vilja ha är en sådan här kompis.

En extra Tanja. Det var lite svårt när man skulle sy en klänning till sig själv och tex skulle nåla baktill medans man provade den. Ha,ha........det var inte helt lätt så en provdocka skulle ju vara jättekul. Men det får väl bli efter symaskinen. Min sambo blir antagligen inte så glad när han ser min önskelista eftersom han redan tycker att mina saker tar alldeles för mycket plats i vårat hus. Vi får väl helt enkelt bygga ut!

Inga kommentarer: