16 maj 2009

Bröllop


Idag är det dags för bröllop!

Det är ett par av våra bästa vänner som gifter sig och det ska bli riktigt kul att gå på bröllop. Senaste gången vi var på bröllop så var Alva bara ett par månader gammal och vi fick ta med oss mormor som barnvakt eftersom bröllopet inte var här i Stockholm. Jag fick åka iväg mitt i efterrätten för att amma eftersom Alva gallskrek hemma på vandrarhemmet.
Det var i och för sig ett väldigt trevligt bröllop i alla fall men nu kan jag till och med ta ett glas vin till maten plus att jag slipper vara rädd för att brösten ska börja läcka.

Igår sydde jag klart min klänning som jag ska ha, i senaste laget. Jag blev faktiskt väldigt nöjd. Om jag hinner ska jag fota och visa er den men annars får jag visa den på söndag.
Barnen är redan hos barnvakterna så nu ska jag förbereda presenten, ladda kameran och dessutom ska jag fixa riset. Jag har visst blivit utsedd till att vara "risansvarig", det kan hänga ihop med att sambon skall vara toastmaster. På förra bröllopet var jag det med och då hade jag klippt ut en massa små fyrkanter i cellofan, lagt i en näve ris och sedan knutit igen med ett fint band. Dessa lade jag sedan i en fin krog som jag hade dekorerat. Ni kan ju gissa om det tog ett par timmar...............
Nu tänkte jag bara lägga riset löst i korgen för att spara lite tid.


Visst är det härliga bilder på bröllopstårtor!? Det är tur att jag inte ska planera bröllop eftersom jag är så dålig på att bestämma mig, speciellt när det gäller mat. Om man inte vill ha en traditionell tårta så hittade jag dessa roliga bröllopstårtor.

Livet är ju en bergochdal bana så varför inte ha en sådan tårta, fast färgerna var kanske inte så roliga.

1 kommentar:

BubbleLeeloo sa...

Åh vilka härliga tårtor!
Hoppas det blir ett trevligt bröllop! Ser med spänning fram emot att få se din fina klänning!
Kram Anneli