10 april 2009

Dagis fåtölj.


Här är några bilder på ett special uppdrag som jag nu är klar med.
Dagiset som mina barn går på är ett föräldra kooperativ och det fanns en fåtölj som behövdes kläs om. Det var ett perfekt uppdrag för mig tyckte jag. Jag har aldrig gjort något sådant förut men det såg inte så krångligt ut.


En extra gosig kudde sydde jag till den också. Den fick lite dekoration med spets och världens sötaste träknappar! De hade jag köpt till en tröja som jag stickade till Alva när hon var liten men tyvärr var jag så lat så den blev aldrig ihop sydd.


Det jobbigaste var att sprätta upp det gamla överdraget, det var rejält sytt. Sen gjorde jag nya delar efter det gamla. Är ganska nöjd med resultatet även om det var lite svårt att fota.
Blir lite konstigt när man ska fota randigt.

Nu håller jag på att sy lite andra projekt klart! Tilda figurerna ligger lite på hyllan, ha ha..........men det ska de ju göra.


Inga kommentarer: