07 februari 2009

Tilda filt.

Jag har skaffat mig en Tilda-kompis via Tradera. Hon syr bara så himla fina Tilda-figurer att jag var tvungen att maila henne endast för att ge henne en komplimang angående detta.
Sedan har vi mailat ett par gånger och även bytt lite mönster. Jag skickade bla ett mönster på denna gulliga Tilda-filten och fotade den och tänkte att den kan jag ju visa här.

Jag sydde den när jag var gravid med Alva, alltså för fyra år sedan. Det jobbiga var bara att jag fick sk. "carpal tunnel syndrom" vilket innebär att det blir lite trångt för blodet att passera handleden och därför domnar fingrarna. Det var helt omöjligt att hålla i tidningar eller en telefon eller annat smått för då somnade fingrarna på en gång. Det var riktigt jobbigt! Som ni kanske ser så är det en hel del detaljer på filten som skulle sys fast för hand, alla små figurer tex.
Detta satt jag och gjorde trots detta, kan väl medge att jag började gråta ibland (är ju totalt hopplöst med hormonerna och allt när man är gravid) men det kändes ju som värsta straffet när man är en pysselgalning och inte kan pyssla.
Men filten blev i alla fall klar! Och rätt fin!

Nu håller jag på med det sista på mina fyra kaniner. Ska bara sy fast hattarna och dekorera lite extra. Sedan kanske ni kan få se dem.......................

Inga kommentarer: