30 januari 2009

Änglar som tvätthjälp.

Det skulle jag ha velat haft idag. Vi hade säkert fyra eller fem stora tvätthögar i tvättstugan som jag tänkte att jag skulle få undan idag. Vad händer då? Jo, våran torktumlare börjar strejka. Eller snarare pipa som besatt. Jag fattade inte vad som var fel för den larmade och det blinkade en röd lampa som aldrig brukar blinka. Det den larmade för var att man skulle tömma en behållare som det kanske samlas vatten i men den har vi inte ens inkopplad för vårat vatten går direkt ner i avloppet istället. Efter lite letande hittade jag vatten som samlats i alla fall. Fick bort det och tänkte att okej nu kör vi! Men sen larmade den igen..........

Ett typiskt kill-problem tycker jag men sambon var ju på jobbet och själv var jag hemma med två barn var av det ena (den minsta) var så pipig hela dagen så jag kunde inte göra någonting.
Vi får se om vi får igång den igen eller om det kanske är dags för en ny.

Här kommer i alla fall två Tilda-änglar som jag sytt klart. Har bara inte haft tid under veckan att fota dem och visa dem men nu så.
Den ena är sydd i lime-gröna färger, fotona är lite mörka så det kanske inte syns så bra.

Den andra är sydd i rött. Maileg-soffan och strykbrädan passar ju perfekt till Tilda figurerna med, lite skoj!


2 kommentarer:

BubbleLeeloo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
BubbleLeeloo sa...

Hej Tanja!
Dom är så fina alla dina änglar! Hur går det med jobbandet och allt? Förresten så mailade jag dig för någon vecka sen. Vill bara veta om det kommit fram... Du kan väl maila ditt nummer till jobbet... Hoppas allt är bra! Kram/Anneli