03 december 2008

Fågelbord

Multiholk

I brist på annan tänkte jag skriva om en sak till på min Önskelista. Har länge velat köpa en sån här fin sk.Multiholk från Wildlife Garden. Det är en kombinerad fågelholk och fröautomat. Det som jag tycker är så bra är att man kan köpa till en svängarm så att man kan skruva fast holken utanför fönstret och när du ska fylla på frön så öppnar du bara fönstret och drar in armen och fyller på. Som vi har nu så står vårat fågelbord på gräsmattan och för att ta sig dit när det har snöat så måste man gå i djup snö och eftersom man alltsom oftast är för stressad så blir det ju inte att vi fyller på där så ofta som vi borde.

Nåja, eftersom jag fortfarande är mammaledig och inte kanske har den bästa ekonomin så kommer det ju inte bli något inköp av denna fågelholk i år heller men förhoppningsvis så kanske jag kan lyckas göra det till nästa vinter. Det är lite roligt för man kan även köpa dessa träfärgade och sedan måla dem i samma färg som man har på huset! Sånt älskar jag!

Istället har jag varit på Rusta och köpt denna fågelmatare som jag tyckte fick duka så länge. Nu ska jag bara köpa fågelmat till den också. Om ni undrar om våra stackars fåglar får svälta ihjäl så länge kan jag lugna er med att de faktiskt får en hel massa jordnötter att mumsa på. Det tar bara två/tre dagar för dem att äta upp alla jordnötterna när jag har fyllt på...............

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med. Det är verkligen synd att vi bor så lång ifrån varandra. Ni är så himla snälla, du och Matte. Ser fram emot ditt mail. Fågelbordet från Rusta var jättefint. Har själv kollat på det. Snällt av din mamma att hjälpa till hemma. Det är verkligen inte lätt att få något gjort när man har små barn. Jag fick ett ryck och grejade en del igår, och idag när jag kom hem från jobbet så hade Magnus våttorkat alla golv och städat masor. Det finns hopp om att det kommer att se hyfsat ut här i jul. Fast det är ju ett tag kvar så jag ska inte säga för mycket. Mamma har lovat att snygga till i köket.

Kram Kristina