05 december 2008

Missär och julfoton.

I morse när jag vaknade och stapplade runt med lillen på armen insåg jag att jag inte kommer kunna spela någon match imorgon! Så surt. Jag duger liksom inte ens till att sitta på bänken och vara reserv! Ha,ha.......det är verkligen missär.
Nåja, det känns ändå lite lättare när man väl har tagit det beslutet. Hoppas nu bara att det onda försvinner om jag håller upp med träningen i två-tre veckor, jag vet inte om jag klarar att vara borta längre. Jag kommer ju bli så grinig här hemma. Jag är ju mammaledig och träffar inte alltför många andra vuxna. Om jag jobbade vore det annorlunda så jag har sagt till sambon att om jag inte står ut så åker jag till träningen i alla fall bara för att kolla på när de andra tränar och snacka lite med tjejerna.

En sak jag undrar över är ifall ni har fotat era barn inför årets julkort utskick?

Själv skulle jag göra det idag. Samlade ihop lite rekvisita i morse och åkte över till mormor för lite plåtning. Okej, först tittade vi i två affärer och sen åt vi lunch. Efter det tyckte jag att det var bra att börja. Då upptäckte jag att Alva så klart hade varit i kassen och knyckt den ena tomteluvan, den som passade henne. Ja,ja......lyckades få på Anton mössan och ställa honom på plats. Brände av ett par bilder och sen bytte vi lite rekvisita. Anton skulle sitta i en gammal vagn och Alva stå bredvid. Mormor spexade lite så att de skulle se glada ut men Alva tokskrattade så hela vagnen välte. Då blev ju Anton ledsen och tyckte att det fick räcka! Så nu sitter jag här utan bra bilder i alla fall! Jag får försöka här hemma istället. Men nu har Anton dräglat ner sin tomtedräkt. Han fick dessutom tag på en grön, liten julgranskula som han sög på så att det rann grönt, glittrigt dregel över den fina dräkten.

Är lite tveksam över att sätta in dessa bilder men jag kan väl bjuda på ett skratt om inte annat.........................

Bättre lycka nästa gång, eller hur! Gillar förresten de där ren-hornen. De spelar julmusik och blinkar om man trycker på en knapp. När Alva var liten så försökte jag fota henne i tomtedräkt och våran hund iklädd dessa öron. De satt framför julgranen och jag såg framför mig hur otroligt bra det skulle bli! Tyvärr gillade inte Zelda den idén för hon satt och slokade med huvudet och såg totalt lidande ut. Och då höll jag ändå upp en köttbulle framför henne.............

Inga kommentarer: