28 december 2008

Julafton

Foto : Adam Blomberg

Jaha, nu är glada julen slut slut slut................ så känns det i alla fall!
Det är så mycket julförberedelser och ganska mycket förväntningar på hur man vill att julen ska vara och sen när det väl är dags så svischar den bara förbi. Och ändå så har vi firat två jul två gånger i år igen. På själva julafton så var vi hemma hos Ullis och Krille (min svägerska och svåger) och hade en supertrevlig kväll. Åt mycket god mat som sig bör.
Kvällen avslutades med att vi testade Linnéas "Singstar"-spel och det var ju så himla skoj! Blev nästan förbannad när Matte berättade att han tänkt köpa ett sånt till mig i julklapp men sen ångrat sig. Ha,ha. Jag måste nog ut och köpa ett sådant sen!
Tyvärr så var ju hela min familj (utom just jag) krasslig. Dan före dopparedan hade Alva till och med 39 graders feber men sen blev hon bättre. Tur det. Matte och jag kom nämligen fram till att dett var fjärde året i rad som han var sjuk på julen. Hmmm........kan det bero på att han jobbar rätt så mycket.

Sen firade vi jul numer två hemma hos mina föräldrar. Mera julmat och mera julklappar. Där avslutade vi kvällen med spel-maraton. Blev bla lite "Jeopardy" och "Backpacker", jag kunde ha spelat hela kvällen men vi gav väl upp någon gång efter tolv. Jag vann inte men var glad ändå, de andra brukar påstå att jag är en dålig förlorare men det håller jag absolut inte med om!

De fina bilderna har min syrras kille Adam tagit. Var tvungen att lägga in dem eftersom jag tycker de vart så fina. Jag som tidigare har varit hyffsat nöjd med min digitalkamera börjar känna det som att den är inköpt på Rusta.

Foto : Adam Blomberg

Inga kommentarer: