14 september 2008

Kalas helg!

Denna helgen har det varit full fart!
Började lördagen med att fylla år. Fick sovmorgon och sedan blev jag väckt med: "ja må hon leva"- sången av hela gänget. Fick till och med en massa presenter fast jag sagt att jag inte behövde någon. Fick bland annat denna efterlängtade mobiltelefon . Absolut senaste tekniken................ha,ha...................visst är den fin?


Ha,ha......nej det var visst egentligen en kapsylöppnare (finns påbaksidan). Sambon har köpt den i Finland när han var där förra veckan. Tydligen var det inte den jag skulle få i födelsedagspresent utan istället var det ju denna skönhet.........vilken tur.


Sedan var det dags för serie-start med innebandyn. Vi var så laddade inför första matchen, då vi gått upp i division tre igen. Så skönt! Var riktigt roligt att spela men tufft också. Jag tyckte att det kändes riktigt bra. Vi vann ialla fall med 5-2! Härligt. Dessutom fick jag höra : "Ja må hon leva"-sången igen. För andra gången.

Åkte hem, duschade och sen åkte vi iväg på kalas. 40-års fest hemma hos min svägerska i deras underbart fina hus! Man vill aldrig åka därifrån. De har ett nybyggt två våningshus med havsutsikt och två torn och jag bara älskar hus med torn!
Först kändes det lite konstigt att gå på fest på sin egen födelsedag men det var en riktigt toppen fest så det var supertrevligt! Alva och Anton hade också jättekul.
Fick dessutom detta supergulliga kakfat i present så jag blev firad jag med och just ja, "ja må hon leva" för tredje gången. Har nog aldrig hänt förut!


Idag så var det dags för mera kalas! Först skulle Alva gå på kalas hos sin kompis Axel som fyllde tre år. Hade sytt en fin spindelmannen väska till honom men självklart har jag glömt att fota den. Suck! Han fick även en matchande sportflaska och lunchbox med spindelmannen-motiv!

Efter Alvas kalas var det dags för mitt eget lilla kalas. Bara lite enkel tårta och fika.Syrran hade köpt med sig denna läckra tårta som är mumsig men väldigt mättande. Visst ser den väl smarrig ut?


Fick en hel del med presenter igen, men de visar jag imorgon för nu måste jag gå och lägga mig. Det är mitt i natten (som vanligt)

Inga kommentarer: