10 augusti 2008

Kvällspyssel.

Nu längtar jag lite hem. Jag sitter och läser bloggar och är så himla pysselsugen.
Är jättesugen på att sy lite igen, det var ju så längesen. Håller också på att måla lite småsaker där hemma och ska även börja måla Anton´s skåp som jag hann slipa färdigt innan vi åkte på semester.
Nu är det ju inte så att jag lider brist på kvällspyssel här i sommarstugan. Jag har ett väldigt pyssel jag håller på med på kvällarna, har nämligen lovat svärmor att hjälpa henne att laga deras kristall krona. Vet inte vad det beror på med den har börjat tappa alla kristallerna så jag har plockat ner alla kristaller och köpt ny tråd så det är bara att sitta och sätta ihop dem igen.
Som tur är så är kristallkronan ganska liten med det är ialla fall över 800 kristaller som ska upp igen.
Herregud, det låter ju helt sjukt men det går ganska fort faktiskt. Tur det!

Idag åkte vi förbi två loppisar, på den första där det var femtio procents rabatt dessutom köpte jag lite saker till Alva´s framtida lekstuga. På den andra verkade det finnas en hel del men tyvärr började det regna igen så vi kunde bara se en liten del av varorna eftersom de andra täcktes över. Suck! Jäkla regn!

Inga kommentarer: