11 april 2008

Olycka.

Åh, kom precis på en hemsk sak som hände idag. Fick verkligen hjärtat i halsgropen.
Efter middan så skulle sambon ta brorsan (Anton) med sig på den vanliga kvällsprommenaden med Zelda(hunden). Jag förberedde Anton (klädde på mössa och jacka och pulade ner honom i vagnen) och sambon körde ut vagnen på farstubron medan han fixade med koppel och annat.
Anton hann bli lite otolig och grinig under tiden och syrran skulle rycka in som hjälp. Dessvärre bestod hjälpen i att hon skulle köra ner vagnen för trappan tyckte hon.

Vi hann precis se hur hon tar tag i handtaget och skjuter på. Som tur är har vi "bara" tre trappsteg ner men sen har vi nyligen anlagt stenar istället för grus och det sista man ser är vagnen som försvinner utför trappan och sedan tippar över. Alva (som inte har släppt taget) följer med och benen åker upp i vädret. Så ligger de ett tag och jag tänker att nu har bägge barnen fått krossade skallar och blodet forsar. Ska tillägga att jag annars är världens oblödigaste mamma, Alva får knappt ett "stackars dig" när hon gör sig illa.

Sambon och jag springer fram till olycksplatsen, han tar vagnen och jag tar Alva som är jätteledsen och gråter. Det visar sig att hon ramlat rakt in i muren till rabatten som ligger mitt emot våran utgång, hon har skrapsår med tillhörande liten bula i pannan och lite avskavd näsa med lite blod på. Men ingen krossad skalle.Puh!
Sambon kommer in med brorsan och han bara ler. Han var som tur var fastspänd i vagnen så han tyckte nog bara att det var skoj att åka på en liten flygtur.............

Ja ibland har man tur i oturen.

2 kommentarer:

BubbleLeeloo sa...

Oj,oj,oj! Tur att det gick bra! Hoppas Alva inte har alltför ont. Ja Anton tyckte väl säkert att det var som att åka karusell eller något!

Anonym sa...

Tur att ingen skades allvarligt. Jag kan tänka mig att ni fick hjärtat i halsgropen. Det blev ett par jeans från vero moda som var jättemjuka och sköna och inte så dyra. Det enda negativa är att de är lite låga så om jag böjer mig ner kan det komma en cykel och parkera mellan skinkorna. Hur går det med pysslandet? Har du sytt något mer?