25 mars 2008

Förkylningar

Usch, det är inte lätt att pyssla när man är förkyld. Har varit förkyld sen i fredags då Alva fyllde 3 år. Tycker att det borde ha gått över vid det här laget men inte, det bara hänger sig kvar.

Jag som är så sugen på att pyssla på kvällarna men då är jag jätteseg. Jag som bara har blixtlåset och fållning kvar av Alvas klänning som hon väntar på. Hmmm......jag tror att jag ska lägga mig "tidigt" idag, det vill säga innan 01.30 ialla fall och så får jag försöka sy imorgon kväll istället.
Alvas kusin fyller år på torsdag så på fredag är det kalas.Det vore kul om hon kunde ha sin klännig då ialla fall.

Det som är minst lika illa är ju att jag missar träningen ikväll och även kanske på torsdag. Inte så skoj eftersom vi har våran sista match för säsongen på lördag. Möter laget som ligger etta i tabellen. Vi ligger tvåa och det är endast målskillnaden som skiljer oss åt så det lär bli en hård och tuff fajt, precis sånna som jag gillar. Suck! Ja,ja.....vad är väl en bal på slottet.......

Natti natti




Här är min syrras gamla leksaker som min mamma sparat. Jättesöta små djur med tillhörande möbler. Finns även katter, apor, elefanter mm. Alva lekte med dem när vi hälsade på så jag var tvungen att fota några. Man fick muta dem med en morotskaka så ställde dem upp.

Inga kommentarer: