14 februari 2008

Träningsvärk på alla hjärtans dag............

Usch,va det är jobbigt att ha träningsvärk. Sädär lite lagom tycker jag är rätt okej. Då känner man sig lite stolt och duktig att man har tränat.
Nu är det ju inte sån träningsvärk jag har...........................jag har en sån där pinande träningsvärk i låren så att ta sig ner för trappan från övervåningen till undervåningen är ett helt projekt.Jag som dessutom måste släpa på en 7 kilos bebis när jag går där gör ju inte saken bättre.


Nu får ju jag skylla mig själv som var på innebandyträningen i tisdags och våran kära tränare Robban, som brukar köra lite fysträningen med oss, körde på lite extra.
Ett varv med härliga utfall runt hela salen. Krypa som en insekt(eller vad det nu var) ett varv runt hela salen och en massa andra härliga övningar gjorde att jag igår tyckte att det var rätt jobbigt och gjorde ont när jag gick.

Alla som har haft träningsvärk vet ju att det är dag 2 som är VÄRST! Dvs idag. Det har varit en pina. Jag har bara stapplat omkring här hemma och stånkat och stönat och beklagat mig för alla som velat lyssna..........................dvs min lilla 4 månaders son och såklart hunden.
Men de hade inga som helst uppmuntrande kommentarer.
Ikväll var det då dags för nästa träning! Ha,ha.................vilket skämt. En timmes träning och visst, sista 15 minuterna kom jag igång. Då kändes det inte bra men bättre.
Håll tummarna att det blir bättre imorn.

Lite gott fika kom sambon hem med ialla fall...............ja och fina blommor förståss! Men choklad vart det ingen för jag har "godisförbud" just nu sen 1:a januari. Har gått bra hittills. :)

Kramar till alla på alla hjärtans dag!
/Tanjis

Inga kommentarer: