15 februari 2008

Alvas första sockerkaka.

Alva och jag bakade hennes första sockerkaka. :)

Visst har hon bakat förr men nu har hon fått en egen liten kakform också, det gör det hela mycket roligare.
Var svårt bara att veta hur mycket kaksmet som skulle gå åt. Jag gjorde en halvsats men då blev det två små sockerkaor så en fjärdedels sats hade räckt perfekt!
Ganska behändigt att baka mini-sockerkakor om man vill tänka på formen, då blir det lagom stora (eller ja små) bitar.

Nu ska jag gå och se hur det gick på Let´s Dance. Missade nästan alla som dansade pga nattning av barn.
Trevlig helg

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där!
Va gott det ser ut.
Lovande inför nästa vecka när Alva ska baka med mormor.

Kram

Tanjis sa...

Mmmmm.........det var gott också! :)

/Tanja

Anonym sa...

Gud vad gott. Vanlig klassisk sockerkaka är godast. Ja gissa om jag skämdes. Jag kunde ju ha gjort lite research innan jag lade ut skräpväskan på tradera men jag tänkte bara på alla pengar jag hoppades på att tjäna. Ännu mera pinsamt är att jag gick omkring bland alla unga tjejer på loppiset och mallade mig och verkligen visade upp vilken dyrgrip jag fått tag på. Hoppas allt är bra med er. Längtar till sommaren då jag får se er och de små raringarna. Kram Kristina. Hälsa familjen