26 februari 2008

Soffletande.

Vi håller på att leta soffa! Det är ju superkul men inte helt enkelt. För det första ska man få ihop två för det mesta olika smaker, för det andra ska man hitta en soffa som ska passa en familj med två små-barn och en stor, hårig hund!

Okej, hunden är ju faktisk förbjuden att ligga i soffan men konstigt nog så går hon och lägger sig där direkt vi går ut genom dörren och låser. Ja, där eller i sängen.
Kommer man in igen tittar hon på en med sina stora, bruna, lite skyldiga ögon som för att säga : Ja,men vaddå, jag saknar ju er så jag bara MÅSTE ligga här!

Jag tror ialla fall att vi har en soffa på gång. Egentligen vill jag ha en fluffig dröm i vitt, men sambon vill inte ha en vit soffa. Jag kan sträcka mig till beige tror jag. Iofs har vi en brun soffa idag, eller om jag ska vara helt ärlig har vi en som har varit knallblå men som är totalt sönderblekt men vi har mörkbruna överdrag som är snygga men som man blir galen på! Så mörkbrunt skulle kunna funka. Jag vet inte hur jag ska kunna välja,jag som är så velig.

Jag är ju inne på en vit inredning egentligen men det verkar vara svårt att få igenom. Undrar hur ni andra gör som har så fina, vita hem. Suck! Ja,ja allt och då menar jag ALLT är bättre än det vi har nu. :)

Däremot är jag väldigt sugen på dessa fina kuddar från Gripsholm. Tycker ju bäst om dem i rött eller blått men beige funkar med även om det kanske är lite tråkigt, vi får se.

Inga kommentarer: